donderdag 28 juli 2011

Leuk leuk... sic

1825... De deurbel. Ik doe open en een jong blond meisje van een jaar of
twintig staat voor me. Ze draagt teenslippers en een luchtig rokje met een
rood bloesje boven. Naast haar staat een jonge kerel met donkerblond haar en
een grijze trui aan. Hij is zeker een kop groter dan het meisje.
Ze begroet me vriendelijk en ik laat ze binnen.
De rondleiding was een marteling voor me. Overal waar het meisje binnenkwam
zei ze: "leuk leuk".
Bv: "Is dat de keuken?" deed de deur open en ging binnen. "Leuk leuk".
De kleinzoon van mijn huisbazin stond er stiller bij en liep meestal gewoon
mee zonder al te veel te zeggen.
Toen ze het huis verlieten langs de achterdeur gingen ze richting tuin waarop
het meisje naar achter in de tuin liep waarop ze riep: "oh een moestuintje,
leuk leuk".
Ja een moestuintje ja, waar ik zo in gewroet en bemest heb om er wat opbrengst
uit te krijgen; en nu ik het eindelijk heb zoals ik wou zouden we hier uit
moeten. Wat een ramp toch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten