zaterdag 22 januari 2011

Tekstverwerkers

Ik vraag me af waarom de mensen tegenwoordig persé zaken in tekstverwerkers à la 'Microsofts Word', OpenOffice.org's 'Writer' en andere toestanden moeten werken.

En e-mails persé moeten verzenden in HTML opmaak. Vaak is dit helemaal niet nodig. Ik ben van mening dat als er in de e-mail geen grafische zaken zoals logo's in de handtekening en dergelijke voorkomt dat het helemaal niet nodig is om een e-mail in HTML te zenden. Behalve dat er bepaalde zaken benadrukt moeten worden in de tekst waardoor er een woord in 'bold' moet staan.
Zo gebruik ik in het dagelijkse leven nu ook meer en meer gewone TXT bestanden in plaats van DOC. Vooral als het een gewone notitie is, of tekst die ik niet persé moet uitprinten.
Handig in gebruik, op elk systeem leesbaar zonder enige extra programma's te moeten installeren, enz.
Tal van voordelen dus.
Mijmer hier maar eens over na...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten